Els Fogons de la Cambra Fosca: TARAMBANA'S SECRET

5.30.2007

TARAMBANA'S SECRET





Avui als fogons tenim l'honor de publicar el secret mes ben guardat de la Tarambana

el seu famós Plumb cake i les Munster Cookies






Ingredients:

250grams de farina
150grams de sucre
150grams de mantega fosa, cal posar-la quan no estigui calenta!
3 ous
1 cullerada de crema de llet
½ sobre de llevat
Xocolata a trossets.

Preparats?

Doncs comencem!

Primer de tot ens posem un davantal, no fos cas que ens embrutéssim i, després de comprobar que ens queda mono mono podem començar!

El primer que cal fer és fondre la mantega en un cassó de cuina. Així un cop desfeta podem deixar que es vagi refredant mentre nosaltres enllestim les altres parts de la recepta.

Cal batre els ous i el sucre fins a formar una crema. Un cop s’ha format afegir-hi la cullerada de crema de llet, la mantega (potser cal esperar a que s’acabi de refredar!), la farina i el llevat.

Finalment afegir els trossets de xocolata. Si teniu sort, trobareu alguna botiga on us venguin “gotetes de xocolata” per fer cookies. Sinó podeu ser expeditius: embolcallar una rajola de xocolata amb un drap de cuina, agafar una mà de morter i començà a picar fins que qeudi ben trencada.

Col•locar tota la massa dins un recipient, que prèviament haurem untat amb mantega perquè no se’ns enganxi res.

Posar-ho la meravella que us ha quedat al forn a 180º durant 30 minuts – 45. Cal tenir el forn calent abans.

I, mentre espereu que el “Ding” del forn soni, recordeu a endreçar la cuina i a netejar tots els estris! Jo sóc una mica maniàtica de l’ordre i sempre vaig netejant a mesura que embruto!

Espero que us quedi bé!





Cookies

Ingredients:

150 grams de mantega

250 grams de sucre moreno

2 cullerades soperes de llet

1 cullerada de vainilla líquida (opcional, jo no n‘hi vaig posar!)

1 ou

200 grams de farina

½ culleradeta petita de sal

¾ de sobre llevadura (jo n’hi vaig posar una mica més!)

Trossets de xocolata, panses, fruits secs...

Nois i noies, l’elaboració és facilíssima! Fins i to jo me’n vaig ensortir:

Tot tot tot, per la minipimer! Un cop triturat s’ha de posar amb molta paciència la massa sobre la plata de forn, prèviament coberta amb paper d’alumini i mantega, o bé amb paper vegetal.

Amb l’ajut d’un cullera, anar fent la forma de la galeta. Cal posar-les molt molt, però molt!, separades, perquè amb l’escalfor es van eixamplant.

Quan les tens totes ben col·locadetes, hi afegeixes la xocolata, les panses, o els fruits secs!

Després 20 minuts al forn ben calent. Les heu de treure quan encara estiguin tovetes, quan el cantó es comenci a torrar. Perquè a fora ja s’endureixen. Si espereu massa se us cremaran!




Sols em queda dir moltes gràcies Anna Tarambana per enviar i compartir els teus secrets als Fogons de la Cambra Fosca

7 comentarios:

Anónimo dijo...

Ooooooooooh! M'encanten les fotos i tot plegat!!!!!!!!! Gràcies! M'he sentit com a la cuina de casa! :) Un petó Onixeta!

Alepsi dijo...

El plumb cake el faig dissabte! Ja us en diré els resultats... se m'ha obert la gana i tot.... nyaaaaaaaaaaam!!!!!

onix dijo...

moltes gracies !!! si es que som un trio de reines !!!!
muassssssssssssssss wapisimesssssss

Alepsi dijo...

Buaaaah! Al final no el vaig fer!!! :(

Però m'he copiat la recepta i de seguida la tindré a punt!

Tu sí que ets una reinaaaaaaaaa, Onix! xDDDDD

Turururururururur! Tic contenta avui! :P

Anónimo dijo...

Per què? Per què estàs tan contenta?

Va... explica!

onix dijo...

va siiii explica explica :D

onixeta dijo...

Moltes gràcies rodrigo

Muito Obrigada